Til deg som søker helse – og omsorgstjenester
Hvem behandler søknaden?
Det er Brukerkontoret i Namsos kommune som behandler søknaden din.
Hva skjer når du har sendt inn søknaden?
- Når søknaden din er mottatt, blir du kontaktet for å avtale eventuelt hjemmebesøk og for utfyllende opplysninger.
- Hvis søknad ikke kan behandles innen 14 dager, vil du få et foreløpig svar med orientering om når søknaden vil bli behandlet.
- Når søknaden er ferdigbehandlet, fattes det et skriftlig vedtak.
- Vi sender deg vedtaket når søknaden din er ferdig behandlet.
Samtykke og taushetsplikt
Det er kun de personene som skal hjelpe deg, som får tilgang til de opplysningene de trenger for å kunne utføre sitt arbeid. Bare dersom du gir samtykke til det, kan informasjon gis til andre. Alle ansatte har taushetsplikt.
IPLOS/KPR
Namsos kommune er pålagt å sende inn anonymiserte opplysninger om deg og dine behov til et nasjonalt register kalt Kommunalt pasient- og brukerregister (KPR). KPR gir grunnlag for planlegging og evaluering av helse- og omsorgstjenester. Opplysninger vil bli registrert i samarbeid med deg.
Informasjon om Kommunalt pasient- og brukerregister og IPLOS
Trenger du hjelp med utfylling av skjemaet?
Ta kontakt med Brukerkontoret.
- Telefon: 74 21 71 00/95 98 81 35.
- Besøksadresse: Abel Meyers gate 10, Namsos. Inngangen er mot Namsos kirke.
Åpningstider:
- Kontoret er åpent for besøkende tirsdager og torsdager kl. 10.00–14.00
- Telefontid: Mandag- fredag 10.00-14.00